lørdag 16. august 2014

Cushcraft R6000 oppdatering

Omsider har vertikalen min kommet opp i lufta etter lang tid i opplag. Har holdt på lenge med å få alle båndene til å stemme. Det viste seg at begge trapsene var feil på. Nå har jeg fått på byttet ut det siste som var feil og da var det plug & play. Tror jeg forlenget 15m delen litt. Har hatt den oppe en ukes tid og kjørt litt med den. Hovedsaklig 20-17 og 15 meter så langt. Mye fin DX på første forsøk. Hadde en økt der det både ble Japan og Australia i loggen. Den står reimet fast i ei bjørk sånn som den står nå. Ca 7 m over bakken. Den måtte vike plassen for Fritzel GPA-30 vertikalen min, som også er en glimrende antenne. Det er vanskelig å gjøre noen sammenligning sånn i ettertid. Men jeg lurer litt på om denne går bedre. Så går den på 6 bånd uten tuner. Så langt veldig fornøyd :) Selv om det var mye tull med den i starten.



Ingen kommentarer: