torsdag 4. februar 2010

Støy info

Støyen jeg har hatt på radioen har stort sett hvert konstant siden 18 januar. Den har vært borte 2 ganger med noen timers varighet. På onsdag 3 feb. hadde jeg avtale med frekvens kontrollen for å få hjelp til å spore kilden. Jeg hadde avtale med dem kl 11.00 og kom hjem fra jobb ett kvarter før. Skrudde på radioen og støyen var like sterk som den har vært. Men... fem minutter på 11... vips, den var vekk, helt stille..og i det samme ringte det på døra....
Så da var det umulig å finne ut av. Fikk målt alle duppedingser i heimen så her hos meg fant de ingenting. Så fikk avtale om å ringe tilbake om den kom tilbake. Nå har det vært stille så håååper det fortsetter slik. Kjørt mange kontakter i går og i dag. I dag fikk jeg også kjørt vestkysten av USA, LA.

3 kommentarer:

Trond-Are Sndreassen sa...

Så kjempefint at du har fått støyen bort. Det virker jo for meg at dette var bevist lagt ut for å plage deg. Men kjempefint at du har en avtale med Frekvenskontrollen at du bare kan ringe vist det starter igjen.

Håper du får mange fine kontakter fremmover.

MVH LA6DGA Trond-Are

La1hu sa...

Ja dette var jo spennende Thor.

Jeg må si at jeg tenkte samme tanken som Trond-Are. At det var en bevisst handling at du ble jammet, og at de som gjorde det fikk kalde føtter når støykontrollen dukket opp.

Synd at kilden ikke ble funnet, men ingenting er jo bedre enn at frekvensspekteret igjen er fritt for støy.


73 de la1hu Jan T.

Thor Olsvold-Hansen sa...

Får ikke håpe det er noe slikt da. Har isåfall fått direkte nr til han som var her fra frekvenskontrollen, så kan nå ringe rett til han og booke ny tid om det skulle bli nødvendig.